Sziasztok,
Nekem a régi cím maradt (kocsis-ferenc.hu/...) a kedvencekben és bejön vele az oldal.
Szabolcs
"Szolgálati közlemény, kérés"
Moderátor: ING-SAT
- Kocsis Ferenc
- Site Admin
- Hozzászólások: 967
- Csatlakozott: 2008.09.15. 18:19
- Tartózkodási hely: Fertőd
- Vételi telephely: Fertőd
- Kapcsolat:
Re: Fórum látogatottsági adatok.
A "régi" nem "él", az átálláskor azonnal megszüntetésre került...
Te is az "új" fórumot látod, mégha nem is tűnik fel. Ha a régi címet hívod be, azonnal az új lap jelentkezik be! Ezt onnan látod, hogy a "http" helyett "https" jelenik meg a felső sorban...
- Németh Józsi
- Hozzászólások: 1182
- Csatlakozott: 2009.12.28. 21:29
- Tartózkodási hely: Békés
- Vételi telephely: Békés
- Kapcsolat:
Re: "Szolgálati közlemény, kérés"
Szia!
Anno egy csoportos rézkábel rongálás (lopás) - 20 ezer telefon előfizető napokig szolgáltatás nélkül maradt: https://pub.cateye.hu/kabellopas.pdf - ez brutális lehetett, részemről egy távközlési szolgáltatónál dolgozom, ismerem a helyzetet - egy fel napos kiesés, sajnos bármikor benne van a "pakliban" - "Murphy" után szabadon: Ami elromolhat, az el is romlik!
üdv Józsi
Egy kicsit "off topic", de anno a réz érpáron telefonáltál, antennával TV-t néztél és internet nem is volt. Most ott tartunk, hogy minden egymásra épül és minél bonyolultabb egy rendszer annál több a hibalehetőség. Egy optikai kábel megrongálódik, vagy energia ellátás (ebben a nyári melegben hűtés) nélkül marad egy kihelyezett fokozat attól fogva kiesnek utcák, kerületek vagy komplett települések a teljes távközlésből.ING-SAT írta: ↑2024.06.25. 15:39 A Telekom itt Pesten, vasárnap reggeltől késő délutánig teljesen "döglött" volt. Azzal, hogy nem volt internet, nem volt digitális telefon, meg Telekom IPTV, még a kábeltévéjük sem ment. Ennyit a csúcstechnológiájukról, hisz még mentő, tűzoltó, rendőrség sem volt hívható, és természetesen a Telekom sem a hibajelzés fogadására.
Anno egy csoportos rézkábel rongálás (lopás) - 20 ezer telefon előfizető napokig szolgáltatás nélkül maradt: https://pub.cateye.hu/kabellopas.pdf - ez brutális lehetett, részemről egy távközlési szolgáltatónál dolgozom, ismerem a helyzetet - egy fel napos kiesés, sajnos bármikor benne van a "pakliban" - "Murphy" után szabadon: Ami elromolhat, az el is romlik!
üdv Józsi
- ING-SAT
- Hozzászólások: 5259
- Csatlakozott: 2008.09.16. 20:06
- Tartózkodási hely: Budapest X.
- Vételi telephely: Budapest X.
- Kapcsolat:
Re: "Szolgálati közlemény, kérés"
Kedves Józsi
Valóban nem ide kellett volna elhelyeznem ezt kommentemet, de a valós problémát boncolgató, téves helyű kommentemet így most már itt szeretném befejezni, ha Ferinek nincs kifogása ellene.
Köszönöm Józsi az észrevételedet, és tudod, hogy nem az a vitatkozó típus vagyok, de a reagálásod érdemi tartalmával most nem értek egyet Veled. Nem tudom, hogy jelenleg milyen érdekeltségben dolgozol, de nem olyan kerek itt ez a "probléma labda", mint a hogy bemutatni próbálod. Adott, sérelmes napon semmi extrém helyzetről (hőség, felhőszakadás, szélvihar, áramszünet, stb.) nincs tudomás, persze a Telekom központi elosztó fejállomásán lehetett valami műszaki probléma, de a saját meghibásodás, leállás - az ismereteim szerint - nem minősül minden következmény alól felmenthető vis maior helyzet. Nem egy napos áramszünet volt az áram szolgálattó hibájából, amely mentesíthetné a Telekom szolgálattót. De ilyen esetben ott kell lennie az alternatív áramfejlesztő generátoroknak, stb., hisz a szerverparkjuk meghatározott hőfokon történő tartásáról gondoskodniuk kell. De ezt a gondolatkifejtést be is fejezném. A lényegre visszatérve:
Józsi, nem anno, hanem most is réz érpáron telefonálok sokkal üzembiztosabban (ha csak ki nem döntik a hálózati oszlopát), mint az internetalapú telefonon. Január végéig (az igen jól rögzülhető digitális telefon vonalam mellett, három réz érpáros analóg vonalam volt, amiből kettő lekapcsolt hálózat korszerűsítés indokkal a Telekom. (Megjegyzésként: cégek továbbra is korlátlan számban igényelhetnek és tarthatnak fenn analóg telefonvonalat, kapcsolási számot?!) Nagy küzdelemben sikerült megtartanom egy rézérpáros analóg vonalat és azon a kapcsolási számát, amit egyébként még 40 éve mi, a szűk lakókörnyék lakói építettük ki, "Első Pesti Telefontársaság Rt." néven, amelyben nem volt osztalék kifizetés vagy 5 évig, amikor is a MATÁV mint résztulajdonostárs felvásárolta névértéken a részvényeinket.
A rézérpáros telefon hálózattól elkülönült hálózattal építettük ki az analóg kábeltévé hálózatot is, HBO dekóder lyukszűrővel, stb. Az analóg, vagy később a digitális kábeltévével (kódolatlan és kódolt csomagokkal) szinte minden, (nézhető) kb. 60-70 tv-csatorna elérhető volt.
Van annak érdemi jelentősége, hogy most elérhető 120 csatornás kínálat milyen érdemi, azaz tartalmi bővülést hozott? Hátránya viszont van, mert az internetalapú IPTV esetén, ha nincs internet jel, akkor még az M1-et sem láthatja pld. más ellátási szolgáltatással nem rendelkező, pld. egy idős ember a tv-jén. Hogyan hív mentőt, tűzoltót, rendőri segítséget internetalapú telefonszolgáltatás mellett. Még abban a műszakilag fejletlen, elmaradott USA-ban is megmaradt az analóg kábeltévé szolgáltatás és a rézérpáros telefonszolgáltatás is.
Józsi, egyébként Te, mint a szakmában dolgozó mióta használsz hazai internetet? Én már több mint 30 éve, azaz a szolgáltatása hazai elindulásától. Már a betárcsázós, rézérpárra telepített internetszolgáltatást is használtam. Egy kicsit ugyan lassú volt, de pld. az én felhasználási céljaimat akkor még az is kielégítette. No de nem is ez a lényeg, hanem, hogy még az életfunkciós alapszolgáltatás sem garantálható az internetalapú telefon, internet, kábeltévé, és egyéb adatátviteli szolgáltatások. Arról nem is beszélve, hogy ha nincs az okos-tv IPTV-d "jól beállítva", akkor simán adatgyűjtést végezhet a "preferenciáidról". Biztos emlékszel a Cembridge Analytica adatgyűjtési botrányára is (amely kipattant, de mennyi hasonló lehet?, van, amelyről nem is tudunk), de nem akarnám ebben az irányban kihegyezni a véleményemet.
Az viszont érzéketlen multi szolgáltatói mentalitásra vall, hogy miután reggeltől késő délutánig nem teljesítette a szerződéses szolgáltatási kötelezettségét (nem szolgáltatott sem kódolt, sem kódolatlan digitális kábeltévé, IPTV, valamint analóg (réz érpáros), valamint digitális sem, ezáltal sok ezer, több tízezer szerződéses partnere(?) felé, az minimálisan elvárható szolgáltatói magatartás lett volna, hogy egy "elnézést kérő" (rezsi) automata telefonhívás, a szolgáltatott digitális kábelcsatornán, és az IPTV szolgáltatás felületén, vagy éppen az ismert Telekomos e-mail fiókok irányába is. De nem tette! Mostanában kevés az időm, de ha esetleg majd bővelkednék abban, akkor a témában - panaszeljárásban - kikérném majd a Gazdasági Verseny Hivatal álláspontját is. De ez megint nem erre a komment felületre tartozik, ezért bocsi mindenkitől.
Üdv.: Mihály
Valóban nem ide kellett volna elhelyeznem ezt kommentemet, de a valós problémát boncolgató, téves helyű kommentemet így most már itt szeretném befejezni, ha Ferinek nincs kifogása ellene.
Köszönöm Józsi az észrevételedet, és tudod, hogy nem az a vitatkozó típus vagyok, de a reagálásod érdemi tartalmával most nem értek egyet Veled. Nem tudom, hogy jelenleg milyen érdekeltségben dolgozol, de nem olyan kerek itt ez a "probléma labda", mint a hogy bemutatni próbálod. Adott, sérelmes napon semmi extrém helyzetről (hőség, felhőszakadás, szélvihar, áramszünet, stb.) nincs tudomás, persze a Telekom központi elosztó fejállomásán lehetett valami műszaki probléma, de a saját meghibásodás, leállás - az ismereteim szerint - nem minősül minden következmény alól felmenthető vis maior helyzet. Nem egy napos áramszünet volt az áram szolgálattó hibájából, amely mentesíthetné a Telekom szolgálattót. De ilyen esetben ott kell lennie az alternatív áramfejlesztő generátoroknak, stb., hisz a szerverparkjuk meghatározott hőfokon történő tartásáról gondoskodniuk kell. De ezt a gondolatkifejtést be is fejezném. A lényegre visszatérve:
Józsi, nem anno, hanem most is réz érpáron telefonálok sokkal üzembiztosabban (ha csak ki nem döntik a hálózati oszlopát), mint az internetalapú telefonon. Január végéig (az igen jól rögzülhető digitális telefon vonalam mellett, három réz érpáros analóg vonalam volt, amiből kettő lekapcsolt hálózat korszerűsítés indokkal a Telekom. (Megjegyzésként: cégek továbbra is korlátlan számban igényelhetnek és tarthatnak fenn analóg telefonvonalat, kapcsolási számot?!) Nagy küzdelemben sikerült megtartanom egy rézérpáros analóg vonalat és azon a kapcsolási számát, amit egyébként még 40 éve mi, a szűk lakókörnyék lakói építettük ki, "Első Pesti Telefontársaság Rt." néven, amelyben nem volt osztalék kifizetés vagy 5 évig, amikor is a MATÁV mint résztulajdonostárs felvásárolta névértéken a részvényeinket.
A rézérpáros telefon hálózattól elkülönült hálózattal építettük ki az analóg kábeltévé hálózatot is, HBO dekóder lyukszűrővel, stb. Az analóg, vagy később a digitális kábeltévével (kódolatlan és kódolt csomagokkal) szinte minden, (nézhető) kb. 60-70 tv-csatorna elérhető volt.
Van annak érdemi jelentősége, hogy most elérhető 120 csatornás kínálat milyen érdemi, azaz tartalmi bővülést hozott? Hátránya viszont van, mert az internetalapú IPTV esetén, ha nincs internet jel, akkor még az M1-et sem láthatja pld. más ellátási szolgáltatással nem rendelkező, pld. egy idős ember a tv-jén. Hogyan hív mentőt, tűzoltót, rendőri segítséget internetalapú telefonszolgáltatás mellett. Még abban a műszakilag fejletlen, elmaradott USA-ban is megmaradt az analóg kábeltévé szolgáltatás és a rézérpáros telefonszolgáltatás is.
Józsi, egyébként Te, mint a szakmában dolgozó mióta használsz hazai internetet? Én már több mint 30 éve, azaz a szolgáltatása hazai elindulásától. Már a betárcsázós, rézérpárra telepített internetszolgáltatást is használtam. Egy kicsit ugyan lassú volt, de pld. az én felhasználási céljaimat akkor még az is kielégítette. No de nem is ez a lényeg, hanem, hogy még az életfunkciós alapszolgáltatás sem garantálható az internetalapú telefon, internet, kábeltévé, és egyéb adatátviteli szolgáltatások. Arról nem is beszélve, hogy ha nincs az okos-tv IPTV-d "jól beállítva", akkor simán adatgyűjtést végezhet a "preferenciáidról". Biztos emlékszel a Cembridge Analytica adatgyűjtési botrányára is (amely kipattant, de mennyi hasonló lehet?, van, amelyről nem is tudunk), de nem akarnám ebben az irányban kihegyezni a véleményemet.
Az viszont érzéketlen multi szolgáltatói mentalitásra vall, hogy miután reggeltől késő délutánig nem teljesítette a szerződéses szolgáltatási kötelezettségét (nem szolgáltatott sem kódolt, sem kódolatlan digitális kábeltévé, IPTV, valamint analóg (réz érpáros), valamint digitális sem, ezáltal sok ezer, több tízezer szerződéses partnere(?) felé, az minimálisan elvárható szolgáltatói magatartás lett volna, hogy egy "elnézést kérő" (rezsi) automata telefonhívás, a szolgáltatott digitális kábelcsatornán, és az IPTV szolgáltatás felületén, vagy éppen az ismert Telekomos e-mail fiókok irányába is. De nem tette! Mostanában kevés az időm, de ha esetleg majd bővelkednék abban, akkor a témában - panaszeljárásban - kikérném majd a Gazdasági Verseny Hivatal álláspontját is. De ez megint nem erre a komment felületre tartozik, ezért bocsi mindenkitől.
Üdv.: Mihály
Hajdú Mihály dr. https://ing-sat.hu